יום שישי, 27 באפריל 2012

מילים ש"מקפיצות" קשב


מילים ש"מקפיצות" קשב – ישנן קבוצות של מילים שאני ממליץ להשתמש בהן במסגרת הרצאות. מילים שמעניינות, מילים שמושכות קהל. אני אחלק אותן לקבוצות. קבוצה ראשונה - "מילים סקסיות", מילים הכוללות מונחים כגון "סקס", אמירות סקסיות או שם של "סלב". כאשר אני אומר "בר רפאלי", או מילים פופוליסטיות או אקטואליות, זה מעניין את האנשים יותר. מובן שצריך להתאים את השימוש במילים סקסיות לקהל, כי אם מדובר על הרצאות מול קהל דתי, לא אגיד את המילה "סקס", ולא אגיד גם "בר רפאלי". זה לא מקובל, לא פוליטיקלי קורקט, ואנשים לא יאהבו את זה. קבוצה שנייה - מילים שרלוונטיות לקהל. לדוגמה, במהלך הרצאות מול לקוחות, כל פעם שאגיד את המילים: "חינם", "הטבה", "הנחה", "מבצע", "כסף", אוטומטית הלקוחות "קופצים". אם אני מדבר לעובדים, ברגע שאני אומר את המילה: "תמריץ", "בונוס", "טיול", "חופשה" - אוטומטית אנשים "קופצים". למה? כי זה רלוונטי לקהל. קבוצה שלישית - מקצועות של הקהל. עלינו להתאים את עצמנו כל הזמן לצד השני, והכלל מספר אחת בשכנוע זה לחשוב כמו הצד השני. היחס האישי הזה בא לידי ביטוי בצורות רבות, וכולל את הגברת העניין של הקהל. במהלך הרצאות בכנסים ואירועים של רואי חשבון, בכל פעם שאני אגיד את המילה "רואה חשבון", "ראיית חשבון", או "מיסים" אוטומטית כל הקהל "קופץ". קבוצה רביעית – שמות של אנשים. יש מחקרים שמראים שהצליל שכל אחד מאיתנו הכי אוהב לשמוע הוא השם שלו. כאשר אני מציין את שמה של מישהי, ואומר: "כמו שדליה אמרה קודם" או "אם שמעתם מה שדודי אמר קודם", המילים "דליה" ו"דודי נשמעות. אז אותה דליה, ראשית, חשה מוחמאת, כי המרצה נתן לה במה ופרגן לה, ואוטומטית מה שהיא רוצה לעשות הוא לפרגן לו בחזרה, ושנית, כאשר אמרתי את השם "דליה", הקשב שלה עלה אוטומטית (בנוסף, כל מי שבקהל ששמו הוא "דליה", הקשב שלו קפץ גם). ישנן קבוצות של מילים, שברגע שאני אומר אותן, מעלות את רמת העניין של הקהל - במהלך הרצאות וכנסים בהם אתם משתתפים, נסו להבין מהן אותן המילים ש"יקפיצו" את הקהל שלכם, והשתמשו בהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה